Batıkent Şevket Evliyagil MTAL muhasebe öğrencileri ile e-Twinning SAVE, BE HAPPY (TASARRUF ET, MUTLU OL) PROJESİ kapsamında Azerbaycan (2), Hırvatistan (1), Bulgaristan (3), Türkiye (9) ortaklarımız ve 129 öğrenciyle eş zamanlı “Elektrik Tasarrufu” etkinliği düzenlendi.
e-Twinning projesi danışmanı ve proje kurucusunu Azerbaycan ile paylaşan Muhasebe öğretmeni İlknur KURNAZ ve Muhasebe alanından beş öğrencimiz “Elektrik tasarrufu” çalışması ile ilgili web-2 aracıyla e-magazin için takımımıza ayrılan sayfayı hazırladı.
Öğrenciler evlerine gelen elektrik faturasını inceledi, elektriği fazla kullanan cihazları tespit ettiler.Elektrik faturasından elde ettikleri KWH ve tutarlarla elektriği fazla tüketen cihazların maliyetini hesapladılar. Fazla enerji harcayan cihazlara dikkat çekerek, maliyetleri azaltacak çözümler ürettiler. Kullanılmayan cihazların fişleri çekilmeli, tasarruflu cihazlar tercih edilmeli, güneş enerjisinden daha çok faydalanılması gerektiğine kanaat getirdiler. Doğa ve çevrenin yaşanılır olması, gelecek nesillere güzel bir dünya miras bırakabilmek için gerekli özen gösterilmelidir. Kaynaklarımız sınırsız değil o nedenle aşırı tüketici olmaktan kurtularak, elektrik tasarrufu konusunda çevremizde farkındalık yaratmak amaçlandı.
Okulumuz e-Twinning grubu olarak,elektrik tasarrufu konusuna özen gösterilmesi gerektiğini düşünüyoruz.

Haber Merkezi – ANKARA
