Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir
Sevtap Kürkçüoğlu
Sevtap Kürkçüoğlu

İletişim Kazaları !

Hayatımızın her noktasında, iş yerinde, sosyal yaşamda, evlilikte, romantik ilişkilerde, aile içinde, ve daha bir çok alanda, sıkça yaşadığımız ve karşılaştığımız ciddi bir sorundan, yani İLETİŞİM KAZALARIN’dan söz etmek istiyorum. Bu konuyla ilgili, alanında başarı sağlamış, sosyolog ve iletişim uzmanı olan, değerli bir dostumla birlikte yaptığımız, ilginç tespitlerimizi sizlerle paylaşmak istiyorum.

.

Sağlıklı bir iletişimin temeli, öncelikle iyi bir dinleyici olmakla başlıyor. Devamında empati (duygudaşlık) kurmak, değerlere saygı göstermek, saygı sınırlarını aşmamak, birini dinlerken başka bir şeyle ilgilenmemek, yani sürekli telefonunuza bakıyorsanız, aldırmadan yemek yemeye devam ediyorsanız, bir yandan da bir şeyler okumaya çalışıyorsanız, o zaman bu kazayı çoktan yaptınız demektir.

.

Sosyal çevremizde mutlu olup olamayacağımız, kurduğumuz iletişimler sayesinde belirlenir. Çoğu zaman farkında olmadan yaptığımız küçük hatalar, ilişkilerimizin geleceğini belirleyecek güce sahiptir.

.

Mesela bir konuyla ilgili konuşurken o konu bitmeden başka konuya geçmek, önemli bir iletişim hatasıdır. Konudan konuya geçmenin sebebi, konuşulan konunun içinde kişiyi rahatsız eden bir takım duyguların olması ve kişinin bu duygulardan uzaklaşmak istemesidir. Çözümü ise, konu bitmeden başka bir konuya geçmemektir.

.

İletişimin en önemli unsuru, göz kontağı ve beden dilidir. Karşımızda ki kişinin bedeni bize dönük değilse ve  konuşurken gözleri başka bir yöne bakıyorsa, bu durumda ciddi bir iletişim kopukluğu söz konusudur.

.

Ne yazık ki yaptığımız saygısız hareketlerden biride, heyecandan veya söyleyeceklerimizi unuturuz korkusuyla söz keserek konuşmaya dahil olma çabamızdır. İnanın bana bu en  berbat iletişim kazasıdır !Karşınızdaki kişinin, sizin düşünce kalıplarınızla hareket etmesini asla beklemeyin. O yüzden, daha anlayıp dinlemeden “Tamam ben seni anladım” diyerek, telaşla kendi bildiğinizi okumayın. Çünkü bu iletişimi sekteye uğratan bir davranıştır.

.

İletişim kurarken geri bildirim çok önemlidir. İster telefonda olun, ister yüz yüze, baş sallamak, farklı sözlerle desteklemek ve  gülümsemek, geri bildirimin olmazsa olmazlarıdır. Geri bildirim verilmediğinde, karşıdaki kişi bir süre sonra duvara konuşuyormuş hissine kapılır ve kendisini kötü hisseder.

.

Biz ilişkide öncelikle anlaşılmak isteriz. Bir iletişimin altın kuralı, güvenli bir alan yaratmaktır. Bir ipin üzerinde yürümek, içinde düşme tehlikesini barındırır. Tüm bedenimiz, zihnimiz bu tehlike duygusu yüzünden tetiktedir. İletişim alanımız güvenli değilse aynı tetikte olma duygusu canlanır. İletişimde güvenli alan karşımızdakinin bizi dinlemek için orada olduğunu bilmemizle başlar. İletişim sırasında, yargılanmayacağımızı, anlaşılacağımızı hissetmemiz, güvende olma hissiyatını devam ettirir.

.

Tüm ilişkilerin sonunu hazırlayan, önemli  bir diğer mevzu ise, üzeri örtülen, hasıraltı edilen her konu günün birinde daha çözümsüz bir hal almış olarak ortaya çıkabilir. Üzerini örtmek kısa vadede bir çözüm olarak görünse de, uzun vade içinde sorunların şiddetini arttıran bir etken olarak karşımıza çıkmaktadır. O yüzden problemleri anında çözmek, iletişimin önemli bir kuralıdır.

.

Peki ya siz, bunlara benzer iletişim kazaları yaşıyor musunuz ?

 

YORUMLAR

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

YAZARLAR
TÜMÜ

SON HABERLER