Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Batıkent Şevket Evliyagil Meslek ve Teknik Anadolu Lisesi’nin e-Twinning projeleri

Batıkent Şevket Evliyagil Meslek ve Teknik Anadolu Lisesi, muhasebe ve finansman öğretmeni İlknur KURNAZ danışmanlığında, muhasebe öğrencileriyle birlikte çeşitli e-Twinning projelerinde yer aldı. 2024 yılının Ekim ayından 2025 yılının Mart ayına kadar sürdürülen bu projeler, öğrencilerin finansal okuryazarlık ve mesleki eğitim konularında bilgi ve yeteneklerini geliştirmeyi amaçlamaktadır.

Batıkent Şevket Evliyagil Meslek ve Teknik Anadolu Lisesi, muhasebe ve

ANKARA – Batıkent Şevket Evliyagil Meslek ve Teknik Anadolu Lisesi, muhasebe ve finansman öğretmeni İlknur KURNAZ danışmanlığında, muhasebe öğrencileriyle birlikte çeşitli e-Twinning projelerinde yer aldı. 2024 yılının Ekim ayından 2025 yılının Mart ayına kadar sürdürülen bu projeler, öğrencilerin finansal okuryazarlık ve mesleki eğitim konularında bilgi ve yeteneklerini geliştirmeyi amaçlamaktadır.

Özellikle kurucu olarak yer aldığımız M.O.N.E.Y. MATTERS- MENTORING OUR NEW ECONOMIC YOUTH PROJECT (PARA ÖNEMLİDİR-YENİ EKONOMİK GENÇLİĞİMİZE MENTORLUK PROJESİ) projesi, 5 farklı ülkeden (Türkiye, Moldova Cumhuriyeti, Romanya, İtalya ve Portekiz) 18 ortakla işbirliği içerisinde gerçekleştirildi. Bu projede, hayatımızda önemli bir yere sahip olan paranın bilinçli kullanımı üzerine odaklanıldı. Öğrencilerin finansal okuryazarlık düzeylerini artırmak amacıyla çeşitli etkinlikler düzenlendi.

  • Finansal Kavramlar Etkinliği: Bu etkinlikte, öğrenciler finansal kavramlar hakkında beyin fırtınası yaparak e-kitap oluşturdu. Bu süreç, öğrencilerin kavramları daha iyi anlamalarına yardımcı oldu.
  • Tüketim Konusunda Film İzleme: Öğrencilere finansal konuları eğlenceli bir şekilde aktarmak amacıyla bir film izletildi ve bu film üzerine yapay zeka kullanılarak animasyonlu sunumlar hazırlandı. Bu yöntem, öğrencilerin finansal konulara olan ilgisini artırdı.
  • Online Ödemeler Etkinliği: Güvenli ödeme yöntemleri hakkında bilgi vermek amacıyla broşürler hazırlandı. Öğrenciler, bu broşürleri kullanarak online alışveriş yaparken dikkat etmeleri gereken noktaları öğrendiler.
  • Tasarruf Etkinliği: Akrostiş şiir ve yapay zeka ile bestelenen şarkılar aracılığıyla tasarrufun önemi vurgulandı. Ayrıca, yapay zeka ile kumbara tasarımı gerçekleştirildi.
  • Bütçe Etkinliği: Karışık ülke takımları ile oluşturulan e-magazin sayesinde öğrenciler, bütçenin nasıl yönetileceğini öğrendiler. Bu süreçte online oyunlar da kullanılarak eğlenceli bir öğrenme ortamı sağlandı.
  • Yatırım Etkinliği: Alanında uzman konukların davet edilmesiyle öğrencilere yatırım konuları hakkında bilgi verildi. Aynı zamanda, e-magazin oluşturularak bu bilgilerin daha geniş kitlelere ulaşması sağlandı.

Projenin final ürünü olarak, öğrencilerin yapay zeka araçları kullanarak oluşturdukları bir çizgi film hazırlandı. Ayrıca, projede gerçekleştirilen tüm etkinliklerin anlatıldığı bir podcast yayını yapıldı. Her takım, proje sürecinde logo, poster ve güvenli internet günü için farklı çalışmalar gerçekleştirdi. Öğrenciler, projelerinde Web 2.0 ve Web 3.0 araçlarını etkin bir şekilde kullanarak dijital becerilerini geliştirdiler.

Üye olarak katıldığımız I CHOOSE VOCATIONAL EDUCATION FOR MY FUTURE PROJECT (GELECEĞİM İÇİN MESLEKİ EĞİTİMİ SEÇİYORUM PROJESİ) ise Türkiye ve Azerbaycan’dan 8 ortakla gerçekleştirildi. Bu projede, mesleki eğitimin önemi ve toplumda ihtiyaç duyulan nitelikli teknik elemanların yetiştirilmesi üzerine odaklanıldı. Öğrenciler, okuldaki alanları hakkında farkındalık kazandırmayı ve bilinçlendirmeyi amaçladılar.

  • Kelime Bulutu Etkinliği: Öğrenciler, kendi alanlarıyla ilgili kelime bulutları oluşturarak mesleki bilgilerini pekiştirdiler.
  • Güvenli İnternet ve Avrupa Veri Koruma Günü: Posterler hazırlanarak, bu konular hakkında farkındalık oluşturuldu.
  • Yılbaşı Kartları ve Broşürler: Proje tanıtımı için yılbaşı kartları ve kitap ayraçları hazırlandı.
  • Online Oyunlar: Öğrencilerin eğlenerek öğrenmelerini sağlamak amacıyla çeşitli online oyunlar geliştirildi.
  • Web 2.0 Araçlarının Tanıtımı: Online toplantılar düzenlenerek Web 2.0 araçlarının kullanımı hakkında bilgi verildi.
  • İş Güvenliği Sloganları: Karma ülke takımları oluşturularak, kaliteli mesleki eğitimde iş güvenliğinin önemi vurgulandı.

Projenin final ürünü olarak, öğrencilerin okudukları alanların geleceği hakkında verdikleri bilgilerle bir e-kitap hazırlandı. Bu süreçte, projede kullanılan Web 2.0 araçlarıyla öğrencilerin aktif katılımları sağlandı. Her iki projede de özveriyle çalışan öğretmen ve öğrencilerimize teşekkür ediyoruz. Bu projeler, öğrencilerin hem kişisel hem de mesleki gelişimlerine katkı sağlarken, aynı zamanda uluslararası işbirliği ve kültürel alışverişin de önemli bir örneğini teşkil etmiştir.