Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

YÖK Başkanı Erol Özvar: Eczacılık, diş hekimliği ve bazı sağlık programlarında kontenjan sayılarında düzenlemeye gideceğiz

Yükseköğretim Kurulu (YÖK) Başkanı Prof. Dr. Erol Özvar, “Bu yıl bazı programların kontenjanlarında düzenlemeler yaptık ve bu kararımız genel olarak büyük bir teveccühle karşılandı. Güncelliğini yitirmiş bazı ön lisans programlarına kontenjan verilmezken, hukuk, diş hekimliği, eczacılık, hemşirelik, işletme ve elektrik mühendisliği gibi lisans programlarının da kontenjanları düşürüldü. Öğretim elemanı yetersizliği, mevcut kapasite fazlalığı ve kimi programlarda talep düşüklüğü sebebiyle eczacılık, diş hekimliği ve bazı sağlık programlarında önümüzdeki dönemde yine kontenjan sayılarında düzenlemeye gideceğimizi buradan sizlerle paylaşmak isterim” ifadesini kullandı.

Yükseköğretim Kurulu (YÖK) Başkanı Prof. Dr. Erol Özvar, "Bu yıl

(ANKARA) – Yükseköğretim Kurulu (YÖK) Başkanı Prof. Dr. Erol Özvar, “Bu yıl bazı programların kontenjanlarında düzenlemeler yaptık ve bu kararımız genel olarak büyük bir teveccühle karşılandı. Güncelliğini yitirmiş bazı ön lisans programlarına kontenjan verilmezken, hukuk, diş hekimliği, eczacılık, hemşirelik, işletme ve elektrik mühendisliği gibi lisans programlarının da kontenjanları düşürüldü. Öğretim elemanı yetersizliği, mevcut kapasite fazlalığı ve kimi programlarda talep düşüklüğü sebebiyle eczacılık, diş hekimliği ve bazı sağlık programlarında önümüzdeki dönemde yine kontenjan sayılarında düzenlemeye gideceğimizi buradan sizlerle paylaşmak isterim” ifadesini kullandı.

YÖK, Türkiye’de yükseköğretimde atılacak yeni adımları içeren ‘2030’a Doğru Türk Yükseköğretiminin Yol Haritası’nı açıkladı. Üniversiteler Arası Kurul Toplantısında rektörlere seslenen YÖK Başkanı Erol Özvar şunları kaydetti:

“YÖK olarak geçtiğimiz yılın Ekim ayında başlattığımız ve bu yılın Şubat ayında tamamlanan 2030’a doğru Türk Yükseköğretim Vizyonu bölgesel toplantıları üniversitelerimizde başarıyla tamamlanmıştır. Yükseköğretim kurumlarımızın kurumsal kapasitelerini geliştirmeleri, akademik mükemmeliyetlerini güçlendirmeleri, dijital çağın gerekliliklerine uyum sağlamaları, uluslararası görünürlüklerini artırmaları ve girişimci ekosistemine etkin biçimde katılmaları için dört ana başlık altında eylem planları tanımlanmıştır. ‘Kalite odaklı süreç yönetimi ve liderlik’, ‘dijital dönüşüm ve veriye dayalı yönetim’, ‘ulusal ve uluslararası itibar ve görünürlük’, ‘girişimci ve yenilikçi üniversite’.

Önümüzdeki dönemde ön lisans ve lisans düzeylerini kapsayacak şekilde iş yerinde uygulamalı eğitim modelinin yaygınlaştırılması olacaktır. Bugüne kadar amacına hizmet etmeyen bir bakıma formaliteye dönüşen staj uygulamalarını işyeri temelli mesleki eğitime dönüştürmek bu dönemde ilk önceliklerimiz arasında yer almaktadır. Bu kapsamda Konya, Gaziantep, İstanbul, Bursa, Kocaeli, İzmir ve Ankara olmak üzere 7 ilimizde pilot uygulamalara başlıyoruz.

“Şam’da Türkiye-Suriye Dostluk Üniversitesi yakında hizmete girecek”

Çatı üniversite modeliyle Ortadoğu Teknik Üniversitesi, İstanbul Teknik Üniversitesi, Hacettepe üniversitelerimiz bazı programlarını Azerbaycanlı gençlerle buluşturmuş, ortak diploma ve yüksek standartlı eğitim imkanları sunmuştur. Üniversitemiz Türkiye ile Azerbaycan arasındaki akademik iş birliğini stratejik bir seviyeye taşımıştır. Suriye ile yürütmekte olduğumuz ortak üniversite kurma anlaşmamız şu itibariyle hayata geçmek üzeredir. Şam’da inşallah Türkiye-Suriye Dostluk Üniversitesi yakında hizmete girecektir.

“Öğrencilerimizin aşırı sayıda derslerle meşgul edilmemesi gerekmektedir”

Yükseköğretim sistemimizin önümüzdeki dönemde bir diğer gündem maddelerinden biri lisans programlarının içeriğini daha uygulamalı ve proje odaklı haline getirmek olacaktır. Sadece teorik bilgiye dayalı bir eğitim anlayışını değil, öğrencilerimizi mesleki tecrübe ile daha erkenden buluşturan, onları hem bilimsel araştırmaya hem de iş dünyasına daha güçlü hazırlayan bir yaklaşımı merkeze alacağız. Öğrencilerimizin çok ve aşırı sayıda derslerle meşgul edilmemesi, araştırmaya daha fazla, proje yapmaya fazla yönlendirilmesi gerekmektedir.”

Bazı şartları yerine getiren öğrencilerin 3 yılda mezun olması için reformların yapılması gerektiğini vurgulayan Özvar şöyle konuştu:

“Başarılı olabilen öğrencilerimizin 3 yılda eğitim öğretim hayatlarını tamamlaması konusunda yapacağımız çalışmalar hem YÖK’ün hem de ÜAK’ın temel gündem maddesi olmak durumundadır. Yaz okulu başlığı altında üniversitelerimizin öğrencilerimize açtığı kursların tekrar aslına rücu edecek şekilde yapılandırılması lazım. Elbette öğrencilerimiz kaldığı derslerin bir kısmını yaz okulu marifetiyle tekrardan alabilir, geçebilir ama yaz okulu esas itibarıyla geçmişten değil yani önceki senelerden değil müstakbel bir sonraki yıldan ders almak üzere öğrencilere hizmet etmek durumundadır.

“Bu konuların başarıyla uygulanabilmesi adına üniversitelerarası kurulu göreve davet ediyorum”

Üzerinde duracağımız yapısal ve kalıcı çalışmalardan bir tanesi de 4 yıllık mezuniyet için gerekli 240 AKTS’nin gözden geçirilmesi olacaktır. Avrupa’nın pek çok ülkesinde öğrenciler 180 AKTS ile mezun olabilmektedir. Aynı şekilde ön lisanta da bu çalışmanın gerçekleştirilecek. Bütün bu konuların başarıyla uygulanabilmesi adına üniversitelerarası kurulu göreve davet ediyorum. Başta lisans öğrenim süresinin 3 yıla indirilmesi ve kredi sisteminin sadeleştirilmesi olmak üzere ifade ettiğim bu başlıkların sizler tarafından etraflıca değerlendirilmesini ve olgunlaştırılmış görüşlerinizin kurulumuza iletilmesini rica ederim.

“Lisans programlarının da kontenjanları düşürüldü”

Bu yıl bazı programların kontenjanlarında düzenlemeler yaptık. Güncelliğini yitirmiş bazı ön lisans programlarına kontenjan verilmezken, hukuk, diş hekimliği, eczacılık, hemşirelik, işletme ve elektrik mühendisliği gibi lisans programlarının da kontenjanları düşürüldü. Öğretim elemanı yetersizliği, mevcut kapasite fazlalığı ve kimi programlarda talep düşüklüğü sebebiyle eczacılık, diş hekimliği ve bazı sağlık programlarında önümüzdeki dönemde yine kontenjan sayılarında düzenlemeye gideceğiz. Kontenjan politikalarındaki olası indirimleri sadece belli alanlarda değil, ihtiyaç ve şartlara göre tüm programlar için gündeme alabiliriz.

“Üniversitelerinizde doktora programlarıyla ilgili çalışmanızı rica ediyorum”

Türkiye’nin bilim ve teknoloji alanında kat ettiği ve edeceği mesafe doktora öğretiminin veya eğitiminin kalitesine bağlıdır. Doktora seviyesinde devlet üniversitelerimizde toplam aktif 11 bin 514 program bulunmaktadır. Doktora öğrenci sayılarına bakacak olursak bugün itibariyle doktora öğrenci sayılarımız 96 bini geçmektedir. Japonya, Amerika Birleşik Devletleri, İngiltere, Fransa, Hollanda, Almanya gibi büyük ülkelerde doktora öğrenci sayıları azalıyor. Ülkemizde de küresel bu eğilimin etkileri önümüzdeki yıllarda ortaya çıkabilir. Böyle bir tehditle karşı karşıya kalmadan üniversitelerinizde doktora programlarıyla ilgili çalışmanızı rica ediyorum.”