Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Tayfun Pirselimoğlu’nun yeni filmi İdea: Absürt bir kimlik değiştirme hikayesi

Türk sinemasının özgün yönetmenlerinden Tayfun Pirselimoğlu, yeni filmi “İdea” ile sinemaya yeni bir pencere açıyor. Daha önce “Ben O Değilim”, “Kerr”, “Rıza” ve “Saç” ile ödüller kazanan Pirselimoğlu, bu kez absürt ve kimliksizleşmiş bir dünyayı anlatıyor.

Türk sinemasının özgün yönetmenlerinden Tayfun Pirselimoğlu, yeni filmi "İdea" ile

(İSTANBUL)- Türk sinemasının özgün yönetmenlerinden Tayfun Pirselimoğlu, yeni filmi “İdea” ile sinemaya yeni bir pencere açıyor. Daha önce “Ben O Değilim”, “Kerr”, “Rıza” ve “Saç” ile ödüller kazanan Pirselimoğlu, bu kez absürt ve kimliksizleşmiş bir dünyayı anlatıyor.

Türk sinemasının özgün yönetmenlerinden Tayfun Pirselimoğlu, yeni filmi “İdea” ile sinema dünyasında dikkat çekmeye devam ediyor. Yönetmen, daha önce “Ben O Değilim” (2014), “Kerr” (2021), “Rıza” (2007) ve “Saç” (2010) gibi önemli yapımlarla ulusal ve uluslararası birçok ödül kazanmasının yanı sıra yeni filmi İdea ise 32. Uluslararası Adana Altın Koza Film Festivali’nin Ulusal Yarışma bölümünde gösterildi.

Festivalin ardından Pirselimoğlu, filmin teması, çekim süreci ve günümüz Türkiye’sine dair düşüncelerini ANKA Haber Ajansı’na anlattı. Pirselimoğlu’nun filmografisine yeni bir halka ekleyen İdea, absürt, kimliksizleşmiş ve zamansız bir dünyada geçen bir hikayeye odaklanırken; yönetmen, filmin temasını “kimlik değiştirme” meselesi olarak özetliyor. Daha önce kendi iradesiyle başka biri olan karakterleri ele aldığını belirten Pirselimoğlu, bu kez “kendi iradesi dışında başka biri haline dönüşmek” konusunu irdeliyor.

“Filmin tüm hikayeleri kimlik değiştirme meselesi üzerine kuruludur” diyen Pirselimoğlu, “Bu topraklarda geçen absürt bir kimlik değiştirme hikayesi anlattım” ifadelerini kullandı.

“Şu an içinde bulunduğumuz durum, “Kafkaesk”in bile ötesinde bir absürtlük taşıyor”

Günümüz Türkiye’sinin yaşadığı koşulları tanımlamak için sıkça kullanılan “Kafkaesk” kavramının artık yetersiz kaldığını söyleyen Pirselimoğlu, şu değerlendirmeyi yaptı:

“Kafkaesk” terimi, Çek yazar Franz Kafka’nın eserlerinde sıkça rastlanan, mantıksız, bürokratik engellerle dolu, insanı çaresiz hissettiren, absürt ve karanlık durumları anlatmak için kullanılıyor. Ancak şu an içinde bulunduğumuz durum, ‘Kafkaesk’in bile ötesinde bir absürtlük taşıyor. Bu yüzden yeni bir tanıma ihtiyacımız var ve ben onu arıyorum” dedi.

Çekim sürecine de değinen yönetmen Pirselimoğlu, filmin bir kısmının Yunanistan’daki bir adada, diğer kısmının ise İzmir’de çekildiğini aktardı ve “O ada senaryoyu yazarken hep aklımdaydı ve bana çok ilham verdi” diye ekledi.

Filmin oyuncu kadrosunda ise Tarhan Karagöz, Nalan Kuruçim, Jale Arıkan, Ercan Kesal, Elif Nur Kerkük, Melih Düzenli, Gafur Uzuner ve Enver Demirkan gibi deneyimli isimler yer alıyor.