(İSTANBUL) – Filmekimi, usta yönetmenlerden ödüllü yapımlara; ilk gösterimlerden bağımsız sinemanın en iddialı örneklerine kadar, dört şehirde tek festivalle sinemaseverlere sunuluyor.
İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) tarafından her yıl sinemaseverlerin takvimine damgasını vuran Filmekimi, bu yıl 24. kez vizyon öncesi seçkin filmlerle izleyicileri buluşturuyor. 3 Ekim’de İstanbul’da başlayan festival, Ankara (9-12 Ekim), Eskişehir (16-19 Ekim) ve İzmir (23-26 Ekim) duraklarıyla Türkiye’nin dört şehrinde sinema dolu günler sunuyor.
Türkiye’de ilk gösterimlerini yapacak 50’ye yakın film
Filmekimi, yalnızca yılın en çok konuşulan filmlerini bir araya getirmiyor; aynı zamanda pek çok filmin Türkiye’deki ilk gösterimine de ev sahipliği yapıyor.
Dünya prömiyerini Cannes, Venedik, Berlin gibi önde gelen festivallerde yapmış, ödüller kazanmış ve büyük ilgi görmüş yapımlar, Filmekimi sayesinde ilk kez Türkiye izleyicisiyle buluşuyor. İzleyicilerin büyük bir kısmı için bu filmleri izleme fırsatı ilk ve belki de tek kez Filmekimi’nde mümkün olacak. Festivalin, vizyon öncesi gösterim yapması ve bağımsız sinemaya alan açması, onu Türkiye’deki en özel sinema etkinliklerinden biri haline getiriyor.
İranlı usta yönetmen Jafar Panahi’nin Cannes Altın Palmiye’li filmi It Was Just an Accident / Görünmez Kaza, Paolo Sorrentino’nun Venedik’in açılışını yapan filmi La Grazia, Ari Aster’in pandemiyi distopik bir kabusa dönüştürdüğü Eddington, Yorgos Lanthimos’un bilimkurgu-gerilimi Bugonia ve Guillermo del Toro’nun yıllardır beklenen Frankenstein uyarlaması Filmekimi kapsamında ilk kez Türkiye’de gösterilecek.
Festivalin açılışında Jim Jarmusch sürprizi
Paribu Art’ta 3 Ekim Cuma günü düzenlenen basın toplantısının ardından, festivalin ilk gösterimi, Jim Jarmusch’un altı yıl aradan sonra sinemaya döndüğü ve Venedik’te Altın Aslan kazanan filmi “Father Mother Sister Brother / Baba Anne Kız Kardeş Erkek Kardeş” ile yapıldı. Bu gösterim, filmin Türkiye’deki ilk seyirci buluşması oldu.
Festivalin açılış gecesinde konuşan İstanbul Film Festivali Direktörü Kerem Ayan, Filmekimi’nin yıllar içinde sadece bir sinema etkinliği değil, bir sinema kültürü haline geldiğini vurguladı.