Editör: Özgür ALTINTAŞ
ANKARA – Ankara Aydınlıkevler İlkokulu Sınıf Öğretmenleri Özgü Günseren Özarslan ve Fatma Gökçe, Ankara Çankaya Kırkkonaklar İffet Güneşoğlu İlkokulu Sınıf Öğretmeni Selda Ural, Denizli Pamukkale Hasan Veli Üğür Anaokulu Öğretmeni Ebru Öztürk, İstanbul Üsküdar Yavuztürk İlkokulu Sınıf Öğretmenleri Erdil Turmuş, Melike Celayir ve İngilizce Öğretmeni Seher Sucaklı, Özel Tokat Ayışığı Okulu Müdürü Ramazan Maviş ve Müzik Öğretmeni Can Sönmezocak, Tokat Erken Müdahale Akademisi Müzik Öğretmeni Melih Cemal Biter ile birlikte toplamda 17 öğretmen, “Farklı Diller Aynı Ritimler” isimli etwinning projesini hayata geçirmek için bir araya geldiler.
Bu proje, müziğin evrensel bir dil olduğunu vurgulayarak, farklı dillerde konuşan ve çeşitli kültürlere sahip bireylerin ortak duygularını paylaşabileceği bir platform sunmayı amaçlıyor. Proje kapsamında öğretmenler, öğrencilere müzik aracılığıyla kültürel etkileşim sağlamak ve bu süreçte eğlenceli bir öğrenme ortamı oluşturmak istediklerini belirtiyorlar.
Öğrencilerin farklı kültürler arasında müziğin bir köprü olduğunu yaşayarak öğreneceklerini ifade eden öğretmenler, bu sayede çocukların kendilerini daha rahat ifade edebileceklerini ve sanatın bir dalı olan müziğin evrenselliği ile tanışacaklarını vurguluyorlar. Müzik, bireylerin duygusal ve sosyal gelişimlerinde önemli bir rol oynar ve bu proje, çocukların bu potansiyeli keşfetmelerine olanak tanıyor.
Projenin Hedefleri ve Uygulama Süreci
Proje ortakları, eTwinning, WhatsApp ve Zoom gibi dijital iletişim araçları üzerinden düzenli toplantılar yaparak sürekli iletişim halinde olacaklar. Projenin ulusal destek servisi tarafından onaylanmasının ardından, katılımcı öğretmenler öncelikle projede yer alacak öğrencilerini belirleyecekler. Bu aşamada, öğrencilerin müzik yetenekleri, ilgi alanları ve farklı kültürel geçmişleri göz önünde bulundurularak seçim yapılacak.
Projede çocuklar, Zoom üzerinden bir araya gelerek tanışacaklar. Bu tanışma süreci, öğrenciler arasında sosyal bağların kurulmasına yardımcı olacak ve projenin ilerleyen aşamalarında daha etkili bir işbirliği sağlanacaktır. Ayrıca, ortak tatiller belirlenecek ve bu takvim doğrultusunda çalışma planları geliştirilecektir. Proje dahilinde 20 Kasım Dünya Çocuk Günü etkinlikleri gerçekleştirilecek ve bu etkinlikler, çocukların kültürel kimliklerini ve müziğe olan ilgilerini pekiştirecektir.
Güvenli İnternet Eğitimi ve Web 2.0 Araçları
Proje kapsamında öğrencilere ve ailelerine güvenli internet eğitimi verilmesi de önemli bir yer tutmaktadır. Günümüzde dijital dünyanın getirdiği fırsatlar kadar, riskler de bulunmaktadır. Bu nedenle, çocukların interneti güvenli bir şekilde kullanmaları ve dijital ortamda karşılaşabilecekleri tehlikeler hakkında bilinçlenmeleri hedeflenmektedir. Eğitimler, uzmanlar tarafından verilecek ve ailelerin de bilgilendirilmesi sağlanacaktır.
Ayrıca, projede Web 2.0 araçlarının tanıtılması planlanmaktadır. Bu araçlar, öğretmenlerin ve öğrencilerin etkileşimde bulunmalarına olanak tanıyacak, projeye dahil olan herkesin daha yaratıcı ve etkili bir şekilde iletişim kurmasını sağlayacaktır. Bu bağlamda, İtalyan Maestro Libero ve Psikolog Simay Cenik gibi konukların katılacağı toplantılarda, çocuklara müzik ve müziğin psikolojiye etkisi hakkında bilgi verilecektir. Bu eğitimler, öğrencilerin müziğin duygusal ve zihinsel gelişim üzerindeki etkilerini anlamalarına yardımcı olacaktır.
Proje Sonunda Ortaya Çıkacak Ürün ve Beklentiler
Proje sonunda, öğretmenler ve öğrenciler tarafından ortak bir ürün oluşturulması hedeflenmektedir. Bu ürün, farklı kültürlerin müzikal unsurlarını bir araya getiren, yaratıcı bir çalışma olacak ve katılımcı okulların ortak bir ifadesi olarak değerlendirilecektir. Projenin sonunda, katılımcıların müzik aracılığıyla kazandıkları deneyimlerin yanı sıra, sosyal ve kültürel bağların güçlenmesi beklenmektedir.
Öğretmenler, proje sayesinde çocukların 21. yüzyılda akademik başarı ve IQ’nun yanı sıra sosyal ve sanatsal becerilerin de önemli hale geldiğini ifade etmektedirler. Bu bağlamda, insanların hayatlarında sanata yer vermeleri gerektiğine dair bir bilinç oluşturmayı hedeflemektedirler. Proje, çocukların müziğin evrensel doğası ile tanışmalarını sağlarken, aynı zamanda onların sosyal ve duygusal gelişimlerine de katkıda bulunmayı amaçlamaktadır.