Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Birlikte Oynuyoruz, Birleşiyoruz Projesinin tanıtımı ve hedefleri

Birlikte Oynuyoruz, Birleşiyoruz projesi, eğitim alanında yenilikçi bir yaklaşım sunan ve uluslararası iş birliğini teşvik eden kapsamlı bir girişimdir. Projenin temel amacı, öğrencilere farklı kültürlerle tanışma fırsatı sunarak sosyal etkileşimlerini artırmaktır. Bu doğrultuda, projenin kurucuları arasında Ankara Çankaya Kırkkonaklar İffet Güneşoğlu İlkokulu’ndan Sınıf Öğretmeni Selda Ural ile İtalya’dan M. Patrizia yer almaktadır. Proje, Türkiye, İtalya, Moldova, Romanya ve Yunanistan gibi çeşitli ülkelerden toplamda 18 öğretmenin katılımıyla hayata geçirilmektedir.

Birlikte Oynuyoruz, Birleşiyoruz projesi, eğitim alanında yenilikçi bir yaklaşım sunan

ANKARA – Birlikte Oynuyoruz, Birleşiyoruz projesi, eğitim alanında yenilikçi bir yaklaşım sunan ve uluslararası iş birliğini teşvik eden kapsamlı bir girişimdir. Projenin temel amacı, öğrencilere farklı kültürlerle tanışma fırsatı sunarak sosyal etkileşimlerini artırmaktır. Bu doğrultuda, projenin kurucuları arasında Ankara Çankaya Kırkkonaklar İffet Güneşoğlu İlkokulu’ndan Sınıf Öğretmeni Selda Ural ile İtalya’dan M. Patrizia yer almaktadır. Proje, Türkiye, İtalya, Moldova, Romanya ve Yunanistan gibi çeşitli ülkelerden toplamda 18 öğretmenin katılımıyla hayata geçirilmektedir.

birlikte-oynuyoruz-birlesiyoruz-projesinin-tanitimi-ve-hedefleri

Projenin katılımcıları, Türkiye’den  Ankara Çankaya Kırkkonaklar İffet Güneşoğlu İlkokulu’nda görev yapan Sınıf Öğretmeni Selda Ural , İstanbul Üsküdar Yavuztürk İlkokulu’ndan Berivan Aydemir Gür, Fatimetül Zehra Evcimik, Mine Arslan İlgün ve Melike Celayir; ayrıca Ankara Aydınlıkevler İlkokulu’ndan Özgü Günseren Özarslan ve Fatma Gökçe; Çankaya Teğmen Kalmaz İlkokulu’ndan Pervin Aplak; Bursa Nilüfer Zübeyde Hanım Anaokulu’ndan Gülşah Güre; Tokat Özel Tokat Ayışığı Okulları’ndan İngilizce Öğretmeni Filiz Ekinci gibi farklı eğitimcilerden oluşmaktadır. Bu çeşitlilik, projenin zenginliğini ve kültürel etkileşimini artıran önemli bir faktördür.

Proje Süreci ve Hedefleri

Projenin başlangıcında, katılımcı öğretmenler düzenli olarak etwinning, WhatsApp ve Zoom platformları üzerinden toplantılar yaparak iletişimlerini sürdüreceklerdir. Bu iletişim, projenin her aşamasının planlanması ve uygulanması için büyük önem taşımaktadır. Proje, ulusal destek servisinden onay alarak yola çıkmış ve ilk adım olarak katılımcı öğrencilerin belirlenmesi ile başlamıştır. Öğrenciler, Zoom üzerinden bir araya gelerek tanışacak, ortak tatiller belirlenecek ve bu tatillere göre bir çalışma takvimi oluşturulacaktır. Bu ön hazırlık aşaması, projenin ilerleyen süreçleri için kritik bir öneme sahiptir.

Proje dahilinde öğrenciler, belirlenen kurallara uygun olarak çeşitli oyunlar oynayacaklardır. Bu oyunlar, hem eğlenceli vakit geçirmelerini sağlarken hem de kültürel etkileşimlerini artıracaktır. Örneğin, proje çerçevesinde 22 Nisan Dünya Günü temalı resim boyama etkinliği düzenlenecek ve öğrenciler, projenin adıyla akrostiş şiir yazma fırsatı bulacaklardır. Bu tür etkinlikler, çocukların yaratıcılıklarını ve ifade becerilerini geliştirmelerine yardımcı olacaktır.

Güvenli İnternet Eğitimi ve Web2 Araçları

Proje kapsamında öğrencilere ve ailelerine güvenli internet eğitimi verilecektir. Günümüzde dijital dünyanın öneminin artmasıyla birlikte, çocukların internetin bilinçli ve güvenli bir şekilde kullanılması büyük bir gereklilik haline gelmiştir. Bu eğitimler, çocukların internet üzerinde karşılaşabilecekleri riskleri anlamalarına yardımcı olacak ve onlara güvenli bir dijital ortamda nasıl hareket etmeleri gerektiğini öğretecektir.

Proje ayrıca, Web2 araçlarının tanıtımını yapacak ve bu araçların eğitimde nasıl kullanılacağı hakkında bilgiler verecektir. Öğrenciler, bu araçlar sayesinde daha etkileşimli ve eğlenceli bir öğrenme deneyimi yaşayacaklardır. Örneğin, çevrimiçi iş birliği platformları, dijital hikaye anlatımı araçları ve etkileşimli sunum yazılımları gibi araçlar kullanılarak, öğrencilerin öğrenme süreçlerine aktif katılımı sağlanacaktır. Proje sonunda, öğrenciler yeni bir oyun geliştirecek ve bu oyunun yönergesini yazacaklardır. Bu süreç, çocukların problem çözme becerilerini geliştirmelerine ve takım çalışması deneyimi kazanmalarına yardımcı olacaktır.

Projenin Sonuçları ve Beklentiler

Öğretmenler, projenin çocuklara 21. yüzyıl becerileri kazandırmayı hedeflediğini belirtmişlerdir. Bu beceriler arasında eleştirel düşünme, yaratıcılık, iş birliği ve iletişim gibi yetkinlikler yer almaktadır. Projenin sonunda, katılımcı öğrencilerin hem sosyal hem de akademik açıdan gelişim göstermesi beklenmektedir. Bu bağlamda, projenin ilerleyişi boyunca öğrencilerin sosyalleşme fırsatları artacak, farklı kültürler hakkında bilgi sahibi olacak ve bu bilgileri sosyal yaşamlarına entegre edebileceklerdir.

Projenin önemli konuklarından biri olan kick boks dünya şampiyonu Zeliha Doğan, başarı hikayesi ile öğrencilere ilham verecek bir örnek teşkil etmektedir. Zeliha, dört kez Avrupa şampiyonu ve 23 kez Türkiye şampiyonu olarak ülkemizi uluslararası alanda gururla temsil etmiştir. Onun başarıları, gençlerimize hedef koymanın ve kararlılıkla çalışmanın önemini vurgulayacaktır. Zeliha’nın katılımı, öğrenciler için motivasyon kaynağı olacak ve onların kendi hedeflerine ulaşmaları için ilham verecektir.

Birlikte Oynuyoruz, Birleşiyoruz projesi, çocuklarımızın farklı kültürlerden gelen akranlarıyla etkileşimde bulunmalarını sağlarken, aynı zamanda onların sosyal ve duygusal gelişimlerine katkıda bulunmayı amaçlayan kapsamlı bir eğitim girişimidir. Projenin başarıyla hayata geçirilmesi, eğitimcilerin iş birliği ve öğrencilerin katılımıyla mümkün olacaktır. Bu tür projelerin yaygınlaşması, eğitim dünyasına büyük katkılar sunacak ve çocuklarımızın global bir perspektife sahip bireyler olarak yetişmelerine yardımcı olacaktır.