Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

2. Uluslararası Kent Tiyatro Festivali kapsamında “Dansöz” sahnelendi

Etimesgut Belediyesi tarafından 1–14 Ekim tarihleri arasında 100. Yıl Cumhuriyet Kültür Merkezi’nde düzenlenen 2. Uluslararası Kent Tiyatro Festivali, farklı ülkelerden ve şehirlerden gelen sanatçıların etkileyici oyunlarıyla devam ediyor. Festival kapsamında bu kez Ali Cem Köroğlu Sahnesi’nde, Şamil Yılmaz’ın yönettiği ve Sezen Keser’in sahneye taşıdığı “Dansöz” adlı tek kişilik performans tiyatroseverlerle buluştu.

Etimesgut Belediyesi tarafından 1–14 Ekim tarihleri arasında 100. Yıl Cumhuriyet

ANKARA – Etimesgut Belediyesi tarafından 1–14 Ekim tarihleri arasında 100. Yıl Cumhuriyet Kültür Merkezi’nde düzenlenen 2. Uluslararası Kent Tiyatro Festivali, farklı ülkelerden ve şehirlerden gelen sanatçıların etkileyici oyunlarıyla devam ediyor. Festival kapsamında bu kez Ali Cem Köroğlu Sahnesi’nde, Şamil Yılmaz’ın yönettiği ve Sezen Keser’in sahneye taşıdığı “Dansöz” adlı tek kişilik performans tiyatroseverlerle buluştu.

Bir oryantal dansçının iç dünyasına odaklanan “Dansöz”, sahnede yalnızca bir dans gösterisi sunmakla kalmadı; bakış, beden, kimlik ve özgürlük kavramlarını sorgulayan felsefi bir anlatı ortaya koydu. Seyirciyi “kimin kimi izlediği” sorusuyla baş başa bırakan oyun, sahnenin yönünü tersine çevirerek seyircinin bakışını sorgulatan özgün bir anlatım dili kurdu.

Yönetmen Şamil Yılmaz, oyunun çıkış noktasını şöyle tanımlıyor:

“Bu metin, sadece bir dansçının hikâyesi değil; sahnede kadının, bedeniyle kurduğu ilişkinin, toplumun ve seyircinin bakışıyla nasıl şekillendiğinin hikâyesi. Dansöz, seyredilen değil, seyreden oluyor.”

“Dansöz”ün anlatısı, Merleau-Ponty, Sartre ve Lacan gibi filozofların “nazar” (gaze) kavramına dair düşüncelerinden ilham alıyor. Oyun, bu felsefi temelleri sahne diline dönüştürerek dansı bir gösteri değil, bir varoluş biçimi olarak yorumluyor.

Sade dekor, vurucu ışık tasarımı ve etkileyici beden anlatımıyla öne çıkan oyun, izleyiciyi hem görsel hem düşünsel olarak içine çeken bir atmosfer yarattı. “Dansöz”, kadın bedeni, toplum ve izleyici ilişkisine dair çarpıcı sorular yönelterek, seyircide uzun süre yankılanacak bir deneyim sundu.