Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Ulaş Karasu’dan Bakan Abdulkadir Uraloğlu’na: “Kulp–Muş karayolunda viyadükte meydana gelen göçüğe sebebiyet veren kalıp ve iskelenin çökmesi hususunda neden gerekli güvenlik önlemleri alınmamıştır?”

CHP Genel Başkan Yardımcısı Ulaş Karasu, dört işçinin yaşamını yitirdiği Kulp–Muş karayolunda yapımı süren viyadükte meydana gelen göçüğü ve iş cinayetlerini Meclis gündemine taşıdı. Karasu, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’na “Viyadüğün inşası sürecinde yapılan denetimlerin tarihleri ve içerikleri nelerdir? Kazaya sebebiyet veren kalıp ve iskelenin çökmesi hususunda neden gerekli güvenlik önlemleri alınmamıştır? Karayolları 9. Bölge Müdürlüğü viyadüğün inşaatını neden gerektiği gibi denetlememiştir? Bu konuda ilgili kişi ya da kişiler hakkında bakanlığınızın aldığı idari bir yaptırım var mıdır? Var ise içeriği ve sonucu nedir” diye sordu.

CHP Genel Başkan Yardımcısı Ulaş Karasu, dört işçinin yaşamını yitirdiği

(ANKARA) – CHP Genel Başkan Yardımcısı Ulaş Karasu, dört işçinin yaşamını yitirdiği Kulp–Muş karayolunda yapımı süren viyadükte meydana gelen göçüğü ve iş cinayetlerini Meclis gündemine taşıdı. Karasu, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’na “Viyadüğün inşası sürecinde yapılan denetimlerin tarihleri ve içerikleri nelerdir? Kazaya sebebiyet veren kalıp ve iskelenin çökmesi hususunda neden gerekli güvenlik önlemleri alınmamıştır? Karayolları 9. Bölge Müdürlüğü viyadüğün inşaatını neden gerektiği gibi denetlememiştir? Bu konuda ilgili kişi ya da kişiler hakkında bakanlığınızın aldığı idari bir yaptırım var mıdır? Var ise içeriği ve sonucu nedir” diye sordu.

CHP Genel Başkan Yardımcısı Ulaş Karasu, dört işçinin yaşamını yitirdiği Kulp–Muş karayolunda yapımı süren viyadükte meydana gelen göçüğü ve iş cinayetlerini Meclis gündemine taşıdı. Karasu, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’nun yanıtlaması talebiyle soru önergesi verdi. İktidarın denetimsizliklerinin ve siyasi kayırmacılıkları işçilerin canına mal olduğunu vurgulayan Karasu, “Her kazadan sonra aynı cümleleri duymaktan bıktık: ‘Soruşturma başlatıldı’. Artık gerçek sorumlular, siyasal bağlantılar dahil ortaya çıkarılmalıdır” dedi.

“Saray otur deyince oturuyorlar, kalk deyince kalkıyorlar”

Karasu, Gebze’de metro inşaatı güzergahındaki çökme ve Dilovası’ndaki yangın faciası ile Diyarbakır’ın Kulp ilçesinde Kulp-Muş karayolunda viyadükte meydana gelen göçüğe ve can kayıplarına, ihmallere dikkati çekti. Karasu, “Gebze’de çöken binada dört yurttaşımızı, Dilovası’nda çıkan yangında altı yurttaşımızı kaybettik. Ardından Kulp–Muş karayolunda yapımı süren viyadükte göçük meydana geldi, dört işçimiz öldü. Bu olaylar, kontrolsüzlüğün ve denetimsizliğin hangi boyuta geldiğini açıkça gösteriyor. Bu ülkenin vatandaşlarının canı bu kadar ucuz değildir” dedi. Asıl sorunun etkin denetim eksikliği olduğunu vurgulayan Karasu, “AKP’nin 23 yıllık iktidarında sellerde, depremlerde, göçüklerde on binlerce yurttaşımızı kaybettik. Bir tane bürokrat, bir tane bakan çıkıp da ‘sorumluluk bana aittir’ diyerek istifa etmedi. Çünkü tek yerden talimat alıyorlar. Saray otur deyince oturuyorlar, kalk deyince kalkıyorlar” ifadelerini kullandı. Karasu, Kulp–Muş karayolundaki kazanın meydana geldiği yol inşaatını üstlenen Ankara merkezli firmanın da AKP iktidarları döneminde kamu ihaleleriyle hızla büyüdüğünü, grubun inşaat, enerji, turizm ve madencilik sektörlerinde faaliyet gösterdiğini belirtti. Aynı grubun Irak’ın kuzeyinde de çeşitli faaliyetleri bulunduğuna dikkat çeken Karasu “İktidarın yakın çevresine dağıtılan ihaleler hem kamu kaynaklarıyla besleniyor hem de denetimsizliğin önünü açıyor” dedi.

“Emekçinin canı üzerinden rant büyütülüyor”

Türkiye’nin Uluslararası Çalışma Örgütü (ILO) sözleşmelerine taraf olduğunu hatırlatan Karasu, “Türkiye, iş güvenliği konusunda imzaladığı sözleşmelere uymuyor. ILO verilerine göre ülkemiz, Avrupa’da birinci, dünyada ilk beşte. Her kazadan sonra aynı cümleleri duymaktan bıktık: ‘Soruşturma başlatıldı’. Artık gerçek sorumlular, siyasal bağlantılar dahil ortaya çıkarılmalıdır. Bu ülkede iş cinayetleri kader değil, siyasi bir tercihin sonucudur. İktidarın tercih ettiği model, ucuz iş gücü ve denetimsiz şantiyeler üzerine kurulu. Emekçinin canı üzerinden rant büyütülüyor” dedi.

“Bu konuda ilgili kişi ya da kişiler hakkında bakanlığınızın aldığı idari bir yaptırım var mıdır?”

Karasu’nun Bakan Uraloğlu’na yönelttiği sorular ise şöyle:

“Viyadüğün inşası sürecinde yapılan denetimlerin tarihleri ve içerikleri nelerdir? Kazaya sebebiyet veren kalıp ve iskelenin çökmesi hususunda neden gerekli güvenlik önlemleri alınmamıştır?

Karayolları 9. Bölge Müdürlüğü viyadüğün inşaatını neden gerektiği gibi denetlememiştir? Bu konuda ilgili kişi ya da kişiler hakkında bakanlığınızın aldığı idari bir yaptırım var mıdır? Var ise içeriği ve sonucu nedir?

Söz konusu firmanın Irak’tan elde ettiği iş bitirme belgeleri ile Türkiye’de ihalelere iştirak ederek inşaat sektörüne adım attığı doğru mudur?

Firmanın Irak’tan elde ettiği iş bitirme belgelerinin sahte olduğu iddiaları doğru mudur? Bakanlığınızda bu konuda herhangi bir bilgi, belge bulunmakta mıdır?”